Εργαστήριο Τεχνών, Κινητικής Έκφρασης & Διδακτικών Εφαρμογών
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Το Εργαστήριο Τεχνών, Κινητικής Έκφρασης και Διδακτικών Εφαρμογών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 1563/24-04-2020 τ. Β΄ και προσφέρει ένα πλαίσιο προβληματισμού και αναζήτησης πάνω σε θέματα τεχνών και κινητικής έκφρασης στο χώρο της εκπαίδευσης. Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε μέλη ΔΕΠ, φοιτήτριες/ές, προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών, υποψήφιες/ους διδάκτορες του ΠΤΝ, άλλων Τμημάτων του ΠΙ και άλλων Πανεπιστημίων καθώς και σε επιστήμονες, φορείς και ιδρύματα που επιθυμούν συνεργασία.
Διαθέτει μεταξύ άλλων δύο αίθουσες, στον 1ο και 3ο όροφο του κτηρίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών με τον απαραίτητο εξοπλισμό και μπορεί να οργανώσει και να φιλοξενήσει ακαδημαϊκές συναντήσεις, συνέδρια, σεμινάρια, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και ομιλίες που συνάδουν με τους ακαδημαϊκούς του στόχους. Οι αίθουσες είναι συγκεκριμένες ώρες εκτός μαθημάτων ανοιχτές για τους φοιτητές, για ελεύθερη δημιουργική αναζήτηση και καλλιτεχνικό πειραματισμό.
Οι δράσεις του Εργαστηρίου αρθρώνονται σε τέσσερις βασικούς άξονες:
Α. Ερευνητικός άξονας με στόχο:
(α) την ενίσχυση της έρευνας στις θεματικές της διδακτικής των τεχνών και της κινητικής αγωγής, (β) την υλοποίηση αξιόλογου ερευνητικού έργου, την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας των μελών του εργαστηρίου, καθώς και των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, (γ) τη βελτίωση της αναγνωρισιμότητας αυτού του έργου στην επιστημονική κοινότητα και τη διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων στην κοινωνία, (δ) τη συνεργασία με συναδέλφους άλλων ερευνητικών κατευθύνσεων του Τμήματος, αλλά και με άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και Πανεπιστημίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Β. Καλλιτεχνικός άξονας με στόχο:
(α) την επεξεργασία και προώθηση διαθεματικών, πολυτροπικών και πολυμεσικών μεθόδων και τεχνικών τόσο στο πεδίο της καλλιτεχνικής και κινητικής δημιουργίας, όσο και στο πεδίο των διδακτικών τους εφαρμογών, (β) την ενίσχυση και διεύρυνση των δυνατοτήτων καλλιτεχνικής και σωματικής έκφρασης των μελών του εργαστηρίου και των φοιτητών, καθώς και την ενίσχυση του καλλιτεχνικού διαλόγου με άλλους αντίστοιχους χώρους και φορείς.
Γ. Εκπαιδευτικός άξονας με στόχο:
(α) την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων των φοιτητών, την προετοιμασία τους για τη μελλοντική μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τις τέχνες και την κινητική έκφραση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, (β) την παραγωγή κατάλληλου καλλιτεχνικού-παιδαγωγικού υλικού με πολλαπλές δυνατότητες εφαρμογών και την ανάδειξη καλών πρακτικών (γ) την έμφαση σε ήπιες δεξιότητες που βελτιώνονται εντυπωσιακά μέσα από την ενασχόληση με τις τέχνες, ιδίως όταν λαμβάνουν χώρα σε μικρότερες ηλικίες.
Δ. Κοινωνικός άξονας με στόχο:
(α) τη σύνδεση με σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικούς φορείς, καθώς και με ομάδες ενεργών πολιτών με στόχο την ενίσχυση και προβολή της καλλιτεχνικής παραγωγής και της διά βίου άσκησης, (β) την επικοινωνία με ευάλωτες ομάδες πολιτών, την ανάδειξη της κοινωνικής διάστασης των τεχνών και της κινητικής έκφρασης, (γ) την ενδυνάμωση του διαλόγου του Πανεπιστημίου με την τοπική κοινωνία, ιδίως μέσα από την ενδυνάμωση των σχέσεων και των συνεργασιών με τοπικούς φορείς.
Διευθυντής Εργαστηρίου
Θεοχάρης Ράπτης
Φόντο/Κεφαλίδα
Γιάννης Χρηστάκος, (2003-04),
Όνειρο Μεσοχείμωνου (λεπτομέρεια),
184Χ154 εκ.μικτή τεχνική σε καμβά
σύνδεσμοι
ανακοινώσεις
Κύκλος διαλέξεων
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για τον κύκλο διαλέξεων και σεμιναρίων ακαδημαϊκού έτους 2020-21“Οι τέχνες στην εκπαίδευση” https://arts.ecedu.uoi.gr/wp-content/uploads/2020/11/Κύκλος-διαλέξεων.pdf
11o Πανελλήνιο συνέδριο: ΟΙ Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Ηλικία
11ο Πανελλήνιο ΣυνέδριοΟι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική ΕκπαίδευσηΧαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξηςΣάββατο 7-11-2020, 11:00-12:30 ΑΝΩ-ΚΑΤΩ: ΕΝΑ ΟΠΤΙΚΟ-ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Γιάννης Χρηστάκος, Επίκουρος